דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עדכון אוקטובר לאלגוריתם גוגל, רשמים ומסקנות 

מאת    [ 24/10/2005 ]

מילים במאמר: 1038   [ נצפה 6821 פעמים ]

נקדים ונאמר, אין לי מידע ממשי ומאומת לגבי השינויים האחרונים שבוצעו במנוע החיפוש גוגל, וכל הרשמים שאביא בהמשך המאמר מבבוססים על דעתי האישית בלבד. ובכל זאת, יש משהו מאד מעניין בעדכון האחרון שבוצע לאלגוריתם מנוע החיפוש של גוגל אשר היה גם ארוך ופתלתל במיוחד. בשורה התחתונה: אני אוהב אותו , אני אוהב אותו אפילו מאד, לא בגלל שאתר זה או אחר בבעלותי או של אחד מלקוחותי עלה או ירד בתוצאות הדירוג, הרי ברור לכולם שזהו משחק סכום אפס וכי אם ישנם אתרים שעלו ישנם גם אתרים שירדו. אני אוהב את העדכון למרות שישנם אתרים אותם אנו מקדמים שנסוגו מעט בתוצאות, אני אוהב אותו בגלל שהוא טייב בצורה משמעותית את התוצאות של גוגל, עשה סדר אמיתי בחלק מהתוצאות בתחומים החמים ביותר בשוק החיפוש המקוון בשפה העברית, סינן אתרי SPAM מובהקים יותר ופחות, והביא לראש התוצאות אתרים ראויים מאד.
 
נכון להיום, התוצאות של גוגל לחיפושים בשפה העברית מצדיקות באמת את המוניטין שלו כמנוע החיפוש הטוב ביותר בעולם, נקודה.
 

אז מה היה לנו שם?

עוד בתחילת החודש התקבלו דיווחים ממקומות שונים בעולם על תוצאות "מדהימות" ומסעירות של שאילתות אקראיות, אשר הציגו תוצאות של אתרים חדשים לגמרי (מבחינת המיקום) בראש עמודי תוצאות מנועי החיפוש. תחומים רבים בהם "התנחלו" אתרי SPAM או אתרים קיקיוניים אחרים החלו להראות סימני תזוזה, והשינויים היו מסדר גודל שהדיר שינה מעיני מקדמי אתרים מהשורה הראשונה אשר תלויים לפרנסתם בביצועי האתרים שלהם. השינוי הגיע גלים גלים ועורר תקוות ואכזבות מדי יום ביומו - מרכזי הידע של גוגל הציגו תוצאות שונות בעליל עבור חיפושים זהים ממקומות זהים וקשה היה לנחש מהם התוצאות המעודכנות מהם התוצאות "שיוצאות לגמלאות" והחשוב מכל, האם העדכון אכן ישאר ויחזיק מעמד או יבוצע גלגול לאחור שבו ימחקו השפעות השינויים האחרונים.
 

גם בגוגל לא היו החלטיים במיוחד

תופעה מעניינת נוספת הייתה כי עדכון זה היה ארוך במיוחד ובניגוד לשניים שקדמו לו, ניכר היה כי בגוגל מבוצעות פעילות אימות ואישור לסבירות התוצאות שהוצגו עקב שינויי האלגוריתם, ואשר גרמו ככל הנראה להפתעה או לסיפוק גם למהנדסי גוגל. התוצאות שבו וחזרו, נמשכו חזרה והוצגו בשנית, היה ברור למדי כי לא מדובר בעוד עדכון, ולללא כל קשר לשינוי האלגוריתמי המסויים - התוצאות הפכו לטובות ביותר באופן משמעותי מבחינת התאמה להנחיות קידום ושיווק האתרים, וגם ולא פחות חשוב - מבחינתם של הגולשים האנושיים המבצעים את שאילתות החיפוש. הפור נפל, ונכון לרגעים אלו הסתיימה הפצתו של העדכון לכל מרכזי הידע ורבים מבעלי האתרים התעוררו למציאות שיווקית חדשה.
 

אף אחד לא חסין

עוצמת השינויים היא כה חזקה, עד כי רבים מבעלי האתרים החלו לחשוש (ובצדק) כי שינויי זה יפגע גם באתרים המקודמים בהתאם להנחיות ובאמצעים אתיים לחלוטין, חשש זה התבדה באופן מוחלט וראו זה פלא, הנפגעים העיקריים היו אתרים שהיה להם ממה לחשוש או אתרים שדורגו במיקומים גבוהים ללא כל סיבה מוצדקת או נראית לעין. במונחי חיפוש בהם ישנה תחרותית רגילה (או עוצמה נורמלית כפי שאנו מכנים) לא נרשמו תנודות משמעתיות , ואלו שכן נרשמו לא היוו פריצת דרך. מי שנהנו במיוחד מהשינוי אלו הם אותם אתרים "הדוקים" מבחינה נושאית, בעלי קוד תקין, ושקיפות מלאה למנועי חיפוש. פשוט, קל, והגיוני למדי אם חושבים על זה לעומק. שימו לב לעובדה כי כל הפרמטרים האלו שייכים למשפחת ה ONPAGE ולמעשה הם בשליתם של מנהלי האתרים עצמם - אתרים טובים ידורגו במקומות טובים, אתרים בעיתיים לא יקבלו את "המגיע להם" מבחינת מנועי החיפוש.
 

אבחנות ורשמים לשינויי משקל בדירוג

 

וותק הוא לא חזות הכל

לעיתים רבות גוגל העניק משקל יתר לאתרים ותיקים על סמך ההנחה כי אתר ותיק הוא לא אתר SPAM באופן ודאי. הנחה נכונה בבסיסה, אבל בעלת משקל מופרז למדי בשקלול הכללי. התוצאה: אתרים דלים בתוכן, שאינם מתעדכנים כלל או מתעדכנים בקצב איטי מאד המשיכו להיות מדורגים במקומות גבוהים למדי ללא כל סיבה מוצדקת בעוד שאתרים רבים וטובים בעלי תוכן מעולה המתעדכנים לעיתים תכופות דורגו הרחק מאחור. ובכן, לא עוד: רוצה דירוג גבוה? תשקיע באתר, בתוכן ובעדכניות. לא תשקיע - תשקע. העדכון החדש משקלל בצורה לגמרי שונה את מידת הוותק ומידת עדכניות האתר.
 

שינויי אוטוריטה

אתרים רבים שנחשבו לאוטוריטה בעיני גוגל איבדו מחינם בעדכון זה. דוגמאה מצויינת היא ספריית DMOZ אשר ערכה בעיני גוגל ירד לשפל המדרגה - בגוגל הבינו שאין לסמוך על ספרייה זו כאוטוריטה יותר שכן היא "זוהמה" ע"י בעלי עניין, ורבים מהרישומים בה הפכו ללא איכותיים במיוחד - הסימנים היו כאן כבר ממזמן - תיאורי האתרים נלקחו מ DESCRIPTION TAG ולא מספריית DMOZ, קישור DMOZ הוסר מסרגל הכלים של גוגל, והתוצאה לא איחרה לבוא: אתרים שנהנו מרישומים כפולים ומשולשים מ DMOZ נפגו בעדכון זה.
גם אתר MSN אשר חלק מהטכנולוגיות הלא ממש מתקדמות המוטמעות בו וגורמות להצגתם של תוצאות "מוזרות" בלשון המעטה וSPAMיות בשפה קצת יותר ברורה איבד מהשפעתו על ההצלבה החוזרת וניכר כי גוגל מתעלמים ממנו כמעט לחלוטין בהערכת התוצאות ובהצלבות החיפוש והשפעתם על הדירוג הסופי.
 

קישורים נושאיים נכנסים

שינוי של ממש, לא עוד אוסף קישורים אקראי מאמרים נחשבים - הרלוונטיות והשיוך הנושאי עלו מדרגה והם בעלי השפעה חזקה יותר מקישור זה או אחר בעל PR ירקרק וגבוה שאינו קשור כלל וכלל לנושא האתר - תשובה מוחצת של גוגל לתופעת מכירת הקישורים על בסיס PR.
 

אופטימיזצית עמוד

ככלל, בעלת משקל גבוה - אבל גם זה רק עד גבול מסויים, תגיות מתאימות, קוד תקין, כותרות וקישורי נוויגציה נוחים. גם כאן נגמרו הימים של סימנים מוזרים במיקומים מוזרים, חזרות שלא לצורך על צמדי מילים, ופונטים גדולים ומצחיקים בראש ובתחתית העמוד. תנו למנועי החיפוש את מה שהם מבקשים - כותרות יחודיות, תיאור ההולם את תוכן האתר, כותרות מתאימות לתוכן, וצפיפות מילים נורמלית טבעית וסבירה - הם יעריכו אותכם על כך מאד.
 

קוד תקין

עם התפתחות התקנים החדשים והצטרפותם של דפדפנים חדשים לתחרות ובמיוחד Firefox מבית Mozila ניכרת השפעה רבה והולכת של קוד HTML ו XHTML תקין בהתאם לסטנדרטים של ארגון ה W3C. אתר מוביל בתחומו הרוצה להיות מדורג במיקומים איכותיים חייב להקפיד הקפדה יתרה על נושא זה על מנת לזכות "במלוא הנקודות" במיוחד בתחומים תחרותיים במיוחד.
 

אז לאן ממשיכים מכאן?

כרגיל, הלאה. הרי אתרי ה SPAM לא יוותרו בקלות, ופרצות ורעיונות חדשים יתגלו חדשות לבקרים. וביננו - הSPAM של היום הוא לא ה SPAM של פעם, וגם זה של מחר יהיה שונה בתכלית. לכם כבעלי אתרים נשאר רק להחליט מהי האסטרטגיה המועדפת עליכם: מרדף מתמיד אחר שינויים אלגוריתמיים, ושימוש בפתרונות "קסם" או עבודה קשה, טיוב האתר על בסיס קבוע, התאמתו לסטנדרטים החדשים והמתפתחים, והפיכת האתר שלכם למוקד עניין ותועלת אמיתית לציבור הגולשים והלקוחות הפוטנציאלים.
 
יצחק מורנו הינו מנהל חברת מורנו'ס - שיווק באינטרנט וקידום אתרים המתמחה בפתרונות שיווק כוללים ברשת האינטרנט



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב